5 Beroligende kosttilskud og urter til at bekæmpe stress og angst

Læsetid: 2 minutter
Disse helt naturlige ingredienser fungerer yderst effektivt mod stress

Disse helt naturlige ingredienser fungerer yderst effektivt mod stress.

Føler du dig lidt på kanten? Bitters kan hjælpe med det.

At udforme bitters fra beroligende urter og blomster kan være en nem (og lækker) måde at naturligt forstyrre. Denne beroligende bitters er lavet af tre naturlige midler, der har vist, at de lover at give en beroligende virkning.

Lavendel er en af de mest populære anti-angst urter, og vi kombinerer den med valerian rod og passionflower for at gøre en alvorlig, stressbekæmpende tredobbelt trussel.

Fordele ved naturlig medicin:

  • Lavendel er vist som gavnlig for den generelle stemning, angst og søvn.
  • Passionsblomst øger GABA-niveauer i hjernen, hvilket fremmer afslapning. Passionsblomst har vist sig at lette generaliseret angst med færre bivirkninger end ordinerede beroligende midler.
  • Valerian rod er ofte parret med passionflower, da det fremmer lignende beroligende effekter. Denne urt bruges ofte som et søvnhjælpemiddel og øger ligesom passionflower mængden af GABA i hjernen.

Selvom disse urter generelt er sikre og godt tolererede, er det vigtigt at gøre din undersøgelse og aldrig kombinere dem med andre GABA-promoverende lægemidler som antidepressiva og benzodiazepiner.

Bitters opskrift:

1 ounce tørret lavendel
1 tsk. tørret valerian rod
2 tsk. tørret passionflower
1 tsk. tørret appelsinskal
1/2 tsk. tørret ingefær
6 ounces alkohol (anbefales: 100 bevis vodka eller til ikke-alkoholisk, prøv SEEDLIP’s Spice 94)

Instruktioner:

  • Kombiner alle ingredienserne i en murglas og hæld alkohol ovenpå.
  • Forsegl tæt og opbevar bitterne på et køligt, mørkt sted.
  • Lad bittrene tilbringe, indtil den ønskede styrke er nået, ca. 2 til 4 uger. Ryst glasene regelmæssigt (ca. en gang om dagen).
  • Når du er klar, sil du bittrene gennem en muslin-ostekande eller kaffefilter. Opbevar de anstrengte bittre i en lufttæt beholder ved stuetemperatur.

Brug: Bland et par dråber af disse angstbekæmpende bittre i kold eller varm te, mousserende vand, eller tag som tinktur før sengetid eller i øjeblikke med øget stress og angst.

Hvis du vil tilføje en sød smag til bittrene, anbefaler vi at bruge ren vaniljebønne, da sukker viser sig at forværre angstsymptomer

Del:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

On Key

Relaterede artikler